Logg inn Prøv gratis i 30 dager

Nyheter og hjelpeartikler

Hvordan selge flere enheter av samme Offer med Vipps/Klarna (Kajabi)

Det er litt komplisert å selge det samme offeret flere ganger med Vipps/Klarna i Kajabi. Edpay får en feilmelding fra Kajabi når vi skal gi tilgang til en kunde på et offer de allerede eier fra før. Så det vil ikke være noen forskjell i Kajabi på om de har kjøpt 1, 2 eller mange enheter av det samme offeret.

Dette kan fort bli uoversiktlig om det er mange kunder som kjøper flere enheter. Her finner du 2 mulige...

Les mer...

Deaktivere muligheten for å avslutte Vipps-abonnement fra Vipps appen

OPPDATERING: Vipps fikk så mange henvendelser fra Edpay kunder at de har nå deaktivert denne funksjonen for alle våre kunder, så det skal være i orden nå. Du trenger ikke å foreta deg noe :)  

---

Det har nylig kommet en endring hos Vipps, som gjør at kunder nå kan avslutte et abonnement direkte fra Vipps-appen. Tidligere måtte kunden logge inn i Edpay for å gjøre dette.

Noen funksjoner vi har bygd i Edpay er...

Les mer...

Hvordan registrere konto hos Klarna

Alt du trenger er en konto hos Klarna og tilgang til "Klarna Kasse" (eller "Klarna Checkout" på engelsk). Du kan starte registreringen her: https://portal.klarna.com/products/signup/basic-info  

Under "virksomhetsområdet" velger du "Ingen av de ovenfor". Klarna vil kun fungere for enkeltkjøp, så abonnement/meldemsskap vil ikke fungere med Klarna. 

 

Velg "Egenbygd integrasjon" under plattform: 

 

Og "Klarna Kasse"...

Les mer...

Legg til nye kunder i e-postlisten

(Valgfritt) Hvis du ønsker kan du legge til nye kunder fra Vipps og Klarna automatisk i e-postlisten din når de kjøper noe av deg. Dette gjør at du for eksempel kan legge dem til i en e-post sekvens etter at de har kjøpt noe av deg. Du må selv vurdere om dette er i henhold til GDPR. 

Gå til "Checkout Settings" og huk av her: 

Les mer...

Hvordan pause et abonnement hos Vipps

Hvis du ønsker å pause et abonnement i Vipps, kan du gå inn på kunden i Edpay og velge "postpone next payment". Datoen du setter her blir datoen for neste trekk til kunden. Kunden mister ikke tilgangen til innholdet/produktet sitt i mellomtiden. 

Les mer...

Hvordan bokføre salg fra Kajabi i Fiken

Mange velger å bokføre alle salg fra Kajabi/Stripe samlet per måned i Fiken. Det er veldig enkelt, du trenger bare å laste ned en månedsrapport fra Stripe og bruker den som grunnlag i en "fri postering". Men, i følge Fiken er ikke dette lov. Du skal registrere alle salg for seg, og det må gjøres samme dag som salget skjer.

Her er en video som beskriver hvordan du skal bokføre salg fra Kajabi i Fiken. De tar utgangspunkt...

Les mer...

Hvordan kunden din kan endre kortinformasjon på Vipps abonnement

Her er en fremgangsmåte for hvordan en kunde kan endre kort på et abonnement/fast betaling i Vipps. 

Be kunden åpne Vipps-appen og gå til "Betalinger" i hovedmenyen nederst på siden. Trykk på "Faste betalinger" og velg abonnementet ditt. Ved siden av kortinformasjonen står "Endre", trykk på den og til slutt "Legg til kort eller konto".

Her er en bildeserie av hvordan stegene ser ut: 

Les mer...

Vipps/Klarna i Kajabi Popup Checkout

Kajabi sin Popup Checkout gjør at kunden ikke lengre trenger å besøke en vanlig checkoutside for å betale, men heller åpner et popup vindu på landingssiden kunden besøker. En fiffig funksjon, men dessverre også veldig begrenset for oss som ønsker å bruke Vipps eller Klarna. 

Kajabi har fjernet muligheten til å tilpasse popup checkout-siden og vi får derfor ikke lagt til Vipps eller Klarna i dette vinduet. Dette...

Les mer...

Spørsmål fra Klarna angående søknaden din

Det er ikke alltid Klarna godkjenner søknaden din med en gang. De kan for eksempel ha spørsmål rundt leveringstiden din, salgsbetingelsene dine eller spørre når du vil "aktivere betalingen" eller "aktivere ordren" fra kunden. 

For Klarna sin del er det viktig at ditt kundeforhold til dem ikke skal føre til mye ekstra arbeid og de ønsker å redusere risikoen for refusjoner/klager så mye som mulig. Derfor er salgsbetingelsene...

Les mer...

"Payment failed" for Vipps-betalinger

Hvis du ser "Payment failed" ved siden av en Vipps-betaling i Edpay så er dette fordi Vipps ikke har klart å trekke beløpet fra kunden. Denne statusen kommer kun for abonnement og delbetalinger via Vipps. 

Vipps vil prøve å trekke beløpet i 14 dager, men om dette ikke er mulig (for eksempel det ikke er penger på kortet eller om kortet har utløpt) så vil Vipps stoppe trekket og registrere det som feilet.

Det er ikke noen automatisk...

Les mer...
1 2 3 4 5
Close

80% ferdig

Start prosessen i dag!

Fyll ut navn og epost under, så hjelper jeg deg med å ta i bruk Vipps.